måndag 23 januari 2012

Så var vi där igen!




Julius + förkyldning
= magont! :(

Inga problem under dagen men sen till kvällsmat åt han gröt (ni vet, den vita man köper färdig) och drack mjölk till!
Direkt fick han ont.
Väl i sängen så gnällde han och pekade på hans högra sida och sa att det gjorde ont där .. och resten av magen!
Den känns väldigt hård (men brukar vara rätt hård) och när jag kände på den så gjorde det jätteont! En öm mage! :(

Har ju mina misstankar sen förra året att vi ska undvika laktos för honom just under förkyldningstider så det kanske är värt att prova!

Men om det är det.. kommer det onda i magen direkt när dom får i sig laktos eller vad tror ni?
Någon som vet??




-ps; Mamma mitt i!

3 kommentarer:

  1. För mig kan det komma direkt! Men vissa ggr kan det dröja upp till en timme men ONT får jag! o jättekass i kistan...

    SvaraRadera
  2. Lyssna på Camilla! Tycker du ska ringa vårdcentralen och säga att du vill ha en utredning. Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. hej hej. Här hemma finns en "mjölkmage" om man kan kalla det så ;-) Det känns direkt när han får i sig laktos och sitter i flera timmar.....och toabesöken kommer tätt och ofta under tiden..hihi :( usch inget kul alls egentligen....stackars lille Julius. Kram Emma M

    SvaraRadera