torsdag 16 juni 2011

Dag 10 – Det här visste du inte om mig

Hmmm... Ja, vad visst ni inte om mig?



Som dotter till en skrothandlare och syster till 3 bröder var jag ju tvungen att köra en "stor" moped vid 15-års ålder. Så det blev en Yamaha DT.. utan kåpa, viktigt att tillägga. Alla mina rosa/vita byxor blev förstörda med olja. Men vad gjorde man inte för att bli lite extra cool.

Dessvärre så fanns det inget "coolt" killgäng att haka på med så jag fick åka runt med min vän Sassa som ägde en liten tjejmoppe av något slag. Ännu mer dessvärre så var båda mopederna specialare vilket betydde att ingen av dom var att lita på!
Minns en gång som vi åkte till Byarum för att vända. Synd nog så stannade vi lite och det gav resultatet och vi först inte fick igång min moppe och sen inte hennes. Vi fick putta igång varandra och efter mycket om och men kom vi hem igen.

Moppen varade inte länge. Mycket bekymmer och för lite intresse.
Roligare blev det när jag var 16 och fick börja övningsköra eller när jag var 17 och fick min första bil av mina två äldre bröder. En poolo. Som vi målade på. Men det är en annan historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar