måndag 20 juni 2011

Det hära med att städa...

Mina barn är nog inte unika underverk, men att stöka ner.. det är dom nog vinnare på.


Jag städar, dom stökar ner.
Jag tvättar, dom målar.
Jag viker, dom slänger.
Jag lagar mat, dom spottar.

Jag blir galen, dom skrattar!

Igår fick jag mig ett sådannt hysteriskt utbrott som bara en trött småbarnsmamma kan få.
Jag kände inte igen mig själv. Jag hörde mig, men förstod inte själv vad som sas.

Mina underbara pojkar hade IGEN dragit ut ALLA kläder på golvet. ALLA!! IGEN!!!
Vad ska jag göra? Sätta hänglås på dörren.

Näpp. Nu blev det Mora Träsk-films-förbud (för mille) och Jakt-films-förbud (för Julle!) i en hel vecka. Jag är envis. Det SKA hjälpa. Det hjälpte när Mille rev tapeterna och håll tummarna för att det ska hjälpa mig nu med.

För jag vägrar deras kläder snart!
Så om ni ser mina barn i ketchupfyllda tröjor med nedkissade byxor så vet ni att det inte hjälpte och att jag gav upp! SUCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar