onsdag 29 juni 2011

Dag 21 – Mitt första jobb

Jag tillhör faktist en av dom som ville snabbt ut på arbetsmarknaden. Fick lära mig i tid att ville jag ha något fick jag jobba för det.

Veckopeng; Äta upp maten.
Månadspeng; Städa rummet.
Extrapengar; Rensa land! Vara barnvakt.. =P

Redan som 13-åring sprang jag och tjatade på att få jobba i kiosken bredvid. Ägaren där lovade mig jobb den dagen då jag fyllde 14. Så när den dagen kom var jag där igen och tjatade. Nej.. blev svaret ändå. Men då blev pappa arg och "pratade" ut med ägaren. Och sen hade jag jobb..
(Nej! Han slog honom inte.. men historien blev bättre.. eller hur?)

Lärde mig service, kassan, plocka upp varor, retunera tidningar. Öppnade och stängde. Stolt och duktig!
Senare fick jag även steka hamburgare i deras grill.. allt var jättekul. Grillen är där det är kinawook idag! (VGD!!)

Sen hade jag sommarjobb på olika platser från år till år. Det mesta inom just serviceyrket. Och visst passar det mig? Eller är jag en bra kassörska..??  =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar