söndag 3 juli 2011

Dag 22 – Det här upprör mig

Jag kan ju bli arg för väldigt mycket. Vissa dagar kan jag vara en riktig liten tjurskalle.
Men om det är något som upprör mig förbannat mycket så är det alla barn som far illa i hela världen.
Incest, mobbning, våld, svält, fattigdom! -Och med fattigdom så menar jag dom barnen i dom fattiga länderna som knappt får rent vatten. Jag menar inte barnen som inte kan få den senaste mobilsorten!

Skulle jag bli miljonär så skulle jag vilja jobba med endast detta.
Skulle jag utbilda mig någon dag så skulle det vara till socialsekreterare.

Men vad kan jag göra idag? Hur kan jag hjälpa?

1 kommentar:

  1. Vi har ett fadderbarn & genom att bidra med 200:- i månaden får han gå i skola,ha mat för dagen,hans mamma kan utbilda sej & eftersom många barn i byn har faddrar så har dem kunnat gräva brunnar med vatten så alla byns familjer får friskt vatten...skaffa ett fadderbarn det är en härlig känsla,man får brev,foton,teckningar & info om hur barnet utvecklas...om du går ut på nätet så har vissa organisationer oxå en webbshop där du köper vaccin,näringsgrejer osv för bara några kronor kan man köpa hur mycket som helst till dem behövande...kram,Kate.

    SvaraRadera