tisdag 26 juli 2011

En fattig dag efter mycket shopping...

Jag vet ju hur jag vill att mitt hus ska inredas. Vitt, vitt, vitt!
Jag älskar Shabby Chic (eller skabbigt som Ch säger).
Idag har lite nya möbler och inredningsprylar blivit inköpta. Och innan jag visar er som måste jag erkänna en sak;

Min (förredetta!) arbetskamrat Madde har så sjukt snyggt hem och hennes blogg ger mig så mycket inspiration. Jag snor lite ideér från henne och jag hoppas hon inte blir arg på mig för det.
Hennes blogg hittar ni här! Gå in och njut.

(För min egna stil vill jag ha lite mer rosa och lite fler blommor. Så det blir lite mig!)


Denna ljusstaken blev jag så förälskad i...!!


Här har jag härmat Madde lite väl mycket.
Men eftersom Mille är i stort behov av ett skrivbord så tyckte jag att
detta var en underbar (och billig) lösning.


Äntligen ett vitt soffbord!


Sidobord som verkligen gör sin nytta och missa inte den mjuka härliga
 filtet som får gömma lite av fotöljen.

Mitt problem är att jag alltid varit så snål.
Som filten. Den kostar 300 kronor. "Äh.. för dyrt" tycker jag och köper två fjuttiga skitfiltar istället för 39:- styck. Jag har nämligen tittat på denna filt så många gånger innan...
Detta är något som jag jobbar med jämt nu. Vill jag ha något så sparar jag och köper det.
Och jag ska sluta köpa genomvägar som jag ändå inte blir nöjd med.

Målafärg handlades idag med så snart ska vi börja måla. Väggarna ska självklart bli... VITA!!

2 kommentarer:

  1. Hej Evelina,

    Tack för ditt superfina inlägg. Jag blir så himla glad!!!

    Du får sno precis så många idéer du vill av mig,
    bordet till Mille blev ju jättebra. Hela grejen med min inredning är att det inte ska vara DYRT utan GENOMTÄNKT vilket ger ett mycket bättre resultat.

    Förresten ska du måla om nu när ni funderar på att sälja huset eller har ni kanske ändrade planer?

    Kram/Madde

    SvaraRadera
  2. Superfint! Älskar oxå Maddes stil i huste! Blir sjuk varje gång som jag går in på hennes blogg;-)
    Älskar ert nya vita sidboard, de runda! Vart har ni köpt det?
    Kram K

    SvaraRadera