onsdag 6 juli 2011

Jag kunde!!

Mamma hade inte en aning om hur hon hade gjort gratängen förr så jag fick göra som jag trodde och lite till!

Först slängde jag på en kastrull med vatten och kokade lite olika rotfrukter i cirka 10 minuter. (Kunde nog kokat lite längre, men det gjorde inget!) Rotfrukterna var; Kålrot, rotselleri, fänkål och palsternacka!

Under tiden så skivade jag upp lite kassler som jag la längst ner i en ugnssäker form!
På dom skivade jag lite persiljasmör!


Sen på med rotfruktsblandningen;


I med grädde. Jag körde med Mildas 500 gram. Den extra tjock!


Lite salt och peppar!


Riven ost! In i ugnen. Cirka 20-25 minuter i 200 grader.
Och Simsalabim!::


Det blev.. rent ut sagt; Skitgott!
Och ungarna åt som tokar.

Ibland kan jag allt. =)

2 kommentarer:

  1. det lät gott det måste jag testa nån gång =)

    SvaraRadera
  2. Detta måste prövas, ser supergott ut och vad SMIDIGT!

    SvaraRadera