torsdag 13 oktober 2011

Att ha en 4-årig son är som att ha en liten tonåring!

(eller snart en 5-åring)

Nu ska jag ge er en förklaring på skillnaden mellan trots och minitonåring!
J= Julius = trots!
M= Maximilian = minitonåring!

Om jag säger "gå och lägg dig!" blir svaret...

J: prttttttttch (pruttar med munnen!)
M: Du ska gå och lägga dig!

Om jag säger "NEJ!" till godis..

J: AAAAAAAHH! (Gallskrik)
M: Om du inte ger mig godis så kommer jag att ta allt ditt godis och äta upp det!

Om jag försöker väcka dom på morgonen...

J: Jag vill sova lite till...
M:
(nej, han säger ingenting.. För han sover när jag klär på honom, när jag borstar hans tänder och när jag bär ut honom i bilen)

Så där har ni ren fakta! Med andra ord; Att ha en 4-åring samtidigt som en 3-åring krävs mycket tålamod och mycket envishet! Har du inte det får du nöjja dig med ett par hörlurar och en stark drink! ;)


-ps; Mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar