onsdag 26 oktober 2011

Maaaaaaaat!


Att handla mat är en evig syssla!
Vart ska man handla?
- Affären närmast eller billigaste ett par mil bort?
Hur mycket handlar man för?
Hur mycket unnar man sig?
Handlar man ekologiskt eller ekonomiskt?

Själv är jag nog en blandade!
Jag handlar min mat i min butik! (självklart!) Men älskar att besöka nya affärer av ren nyfikenhet!
Jag handlar nog mer ekonomiskt än ekologisk men när det gäller kött är jag mer noggrann och väljer bara Vaggeryds chark vid korv och så närproducerat som möjligt när det gäller övrigt!

Jag unnar mig alldeles för mycket extra och vid slutet av månaden är det nog mellan 5-6000 som jag spenderat på mat och hygeinartiklar!

Jag är absolut inte intresserad av butiker som Lidl eller Netto!
Tror att dessa butiker bara kan erbjuda billig cola och importerade köttbullar!

Har jag fel?
Hur gör ni?

-ps; Mamma mitt i!

2 kommentarer:

  1. Jag är en trogen Willys handlare. Mitt o barnens matkonto ligger runt 2000:-/mån och då är all utemat inräknat oxå.
    Jag månadshandlar allt sen besöker jag affären för mjölk, frukt och färskvaror 1gg/v. Och sen har jag blivit stenhård på "unnafronten". Försöker att hålla mig/oss till enbart helgerna, men svårt är det ;-) Tyvärr går det ekonomiska framför det ekologiska.

    /kram på dig

    SvaraRadera
  2. själv storhandlar jag på Citygross i Värnamo 1 ggr i månaden då jag tycker deras kött och grönsaks avd är super bra!!
    Sen kör jag min vecka handling på hemma plan =)

    det blir tyvärr för dyrt att handla allt på hemma plan!

    SvaraRadera