onsdag 26 oktober 2011

Lilla pluggen!




Minstingen i det här huset Julius är ju som sagt lite mera morgonpiggare en vad jag och Mille är!
Nu är det andra morgonen i rad som jag vaknar av att han står påklädd vid ytterdörren och skriker för att han vill gå ut!

Som tur är så klarar han inte av att låsa upp dörren själv! Annars hade jag väl fått springa i morgonrocken varje morgon och skrämma kossorna och grannarna!

Men visst börjar man bli nervös??!
Tänk om han kan öppna dörren själv i Skillingaryd sen? Vart sticker han då? Vet han att han ska stanna och titta efter bilar? Vet han att han inte får smita in på andras tomtar? Eller in i andras hus?

Två alternativ;
1, Jag får tatuera in mitt telefonnummer på hans arm och operera in en blinkade hjälm på huvet så att han syns!

2. Jag får sätta upp stora skyltar på hela gatan;
"KÖR FÖRSIKTIGT! Smitande barn med tungt sovande mamma!"

Usch.. Fler med samma problem? Tips någon??



-ps; Mamma mitt i!

Location:Sverige

1 kommentar:

  1. Ställ klockan på ringning när du är ensam hemma med barnen. Gå upp och sätt dig i soffan och blunda, några alternativ. Eller extralås längst upp på dörrarna/ carina

    SvaraRadera