måndag 31 oktober 2011

Hård mamma?

Jag tog tag i alla leksaker och fick en hel del gjort! Men det blev bara två högar!

1. Skräp! Fyllde två papperskassor med skräp, halvritade teckningar, mc donaldsleksaker, bildäck (ja, miniatyr) och annat helt onödigt!
Gömde kassorna fort!

2. Leksaker! Jag gjorde ett nytt försök med att sortera! Bilar, klossor, musik, lego, bössor...

Vet ni vad jag gjorde sen?
Jag låste in alla leksakerna i extrarummet!


Körde ett lååååååångt samtal med pojkarna att om dom vill leka med bilar så får dom det! Och sen för att byta ska dom städa upp bilarna för att få något annat!

Tror ni det kommer att funka? Är jag för hård?



Tanken är ju självklart inte att alltid ha deras leksaker inlåsta men kanske fram till flytten i alla fall! 5 veckor sen borde dom väl lärt sig? *fniss*


-ps; Mamma mitt i!

2 kommentarer:

  1. Mina barn har alldels för mycket leksaker o bara drar fram... Tycker att du gjorde helt rätt som gjorde som du gjorde;-)!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Du ger dom en chans att se vad dom ska städa. Är det för mycket framme så vet dom inte var dom ska börja/ kram carina

    SvaraRadera