lördag 18 december 2010

6 dagar kvar.

Julen närmar sig ännu mer nu. Vad jag längtar!!

Inatt var det nog första gången i mitt liv som hostan väckte mig. Och min sambo. Men en underbar sambo. Klockan var 03.30 och han ställde sig och kokade te till sin hjälplösa hostande flickvän. Det är min man det. (Eller pojkvän.. eller sambo)

Idag ska det julstädas. Noggrant. Sen ska julgranen upp. För att göra det extra mysigt så ska min mamma och mina svärföräldrar komma till oss till kvällen. Räkmacka, lite avocado och förhoppningsvist något roligt spel. Mys!!

Förlåt för att bloggan ekar tomt här i mellan åt. Skyller allt på jobbet. Är lite trött på kvällarna liksom.

Nähä.. tips och råd för hostan tas gärna emot. Fick massvis igår och fler sökes;

[X] Te med mycket honung.
                   Dricker detta jämt. Funkar väl.. lite!

[   ] Kallt vatten med socker.
                   Inte testat. Blir inte direkt sugen på det... =(

[   ] Jäger.
                  Skulle testa, men vart är våran jäger??

[   ] Kan Jang.
                  Kommer att köpa den och den verkligen funkar. Men surt att den ska vara så dyr.. =/

[X] Hostmedecin.
                  Den vi har hemma, Bromehxoididdndj(blablabla??) funkar inte mer en att den är god.

Så med närmare tanke.. jag har ju lite till att pröva. Hemska hosta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar