torsdag 9 december 2010

Pengargalen!

Jag skulle vilja att vi börjar om från början. Nu.
   Jag tycker våran värld börjar bli alldeles för hemsk. Hur är det om 20 år?

Jag skulle vilja att vi alla jobbade för mat. Vi har våran egna by, våra egna kossor och våran egna eld.
Vi borrar våra egna brunnar. Vi bakar vårat egna bröd. Vi syr våra egna kläder.

Vi jobbar, äter och sover.

Vi föder barn. Vi blir kära. Vi dör.

Jag vill inte att lata Arne ska sälja sin morsmorsmorsmors guldsmycke för att köpa sig den coolaste Ipaden.
Jag vill inte att coola Bea ska flacha runt i fina kläder, nyaste väskan och äga den största bilen medans hon själv är arbetslös?

Smslån borde bli olagliga. Vem ska stoppa dom?

Om du behöver en ekonomisk hjälp som är "krisartad" så borde du kunna få hjälp av banken. Bara. Helst ska du ha sparade pengar och ingenting annat.

Hur får arbetslösa/sjukskrivna människor skaffa kredit efter kredit?
Hur kommer det sig att en sjukskriven människa med 1 miljon kronor i skulder äns lyckas åka på semester?
Inte ens jag har råd. Jo.. jag ska spara. Slita och spara. Sen ska vi åka flygplan hela familjen. Men den resan ska vara väl förtjänt.

Nej.. förbjud alla dumma idiotiska hemska lån. Bara rika snubbar i slipsar som lägger en tusenlapp i din plånbok ett tag för att sedan kunna tjäna en kosing och begära det dubbla tillbaka.



SPARA. BUDGET!

Ja.. jag tittar på Lyxfällan. Igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar