söndag 5 december 2010

En helg som blåste bort...

Igår blev det inget inlägg.. Kändes konstigt och fel. Men tiden kom helt enkelt inte.

Blev en sväng till Värnamo på förmiddagen. Inköp av dom sista julklapparna. Sen blev det Julbord med jobbet. Mysigt fast det slutade på tok för tidigt. =(

Idag blir det en sväng till mitt egna lilla Vaggeryd. Lite julskyltning och lite "Mamma-besök"!

Igår när jag kom hem så var brasan full igång. Riktigt mysigt faktist. Lilla Maximilian dock har förstått att han inte får elda än.

"Mamma, titta på mig!"
"Mmmmm"
"Jag är så HÄÄR stor. Snart är jag vuxen och då får jag elda!"



Sötnos. Stor är han.. men det är nog några år kvar tills han blir "vuxen"!

Vuxen... ett konstigt ord. Jag ser mig absolut inte som vuxen. Jag är fortfarande en ungdom och där med basta. Fast det är klart;

* Jag läser kvällstidningen varje dag.
* Jag dricker rödvin för att det är GOTT!
* Jag njuter om jag kan gå i säng efter en utekväll utan att taket snurrar.
* Min favoritsyssla på dagen är att få dricka mina 2 koppar kaffe på morgonen innan jag pratar med andra levande varelser.

Men annars är jag absolut inte vuxen. Jag är en ungdom. En lite äldre ungdom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar