onsdag 1 december 2010

Min duktiga killar!

Mina pojkar är så duktiga. Om dom får!! Ibland är jag för envis och vill inte.. men har börjat förstå nu att dom faktist kan. Vika alltså. Maximilian har länge vikt sina kläder. (Bättre en mig, jag är en sådann som slänger kläderna på golvet) Men Mille viker sina fint och lägger dom på sin hylla.
                                       Nu har Julle oxå börjat vika. Och han är ju jätteduktig!
Men ändå vill jag vika tvätten själv! Lite småtjurig där.
Hur mycket FÅR barnen hjälpa er i hemmet?

1 kommentar:

  1. Nellie ska alltid plocka undan tallrik och glas efter maten. Sen måste hon alltid städa på sitt rum innan fredagsmyset, annars blir det inget. Det är de två fasta "sysslorna" hon har. Ibland hjälper hon till att duka eller att göra mat m.m. Milton har vi börjat tukta nu :-) så han hjälper till att plocka undan sina leksaker.

    SvaraRadera