måndag 21 mars 2011

Barntillsyn!

Som alla redan vet så har jag ett jobb med många obtimmar. (kvällar och helger)
Som ni oxå säkert redan förstått så har ju min sambo det med.

Vi får det att funka.. för det mesta. Men det blir mycket pusslande med förskola, barnvakt och byten hit och dit.

Hur har ni det? Ni som läser min blogg.
Jobbar alla ni 7-16?
För jag tror ju inte det... Idag jobbar ju nästan ingen så!
Men tycker ni att förskolorna skulle börja med kvällar och nätter? Det skulle ju behövas, särskilt i vårat fall.. men skulle man vilja det? Att ditt barn ska somna någon annan stans än i sin säng? Eller är jag för inramad nu? Barnen kanske bara tycker sånt är kul!

Vad tror ni? Eller vad tycker ni??

4 kommentarer:

  1. Jag kör 6-15 (vardagar) på mitt jobb, *lovely*

    SvaraRadera
  2. Underbara tider.. men kan du lämna barnen innan 6? Eller hur gör du då? Kram

    SvaraRadera
  3. Nu är jag ju föräldraledig men annars har jag normalt arbetstid 8-17 men sen har vi en flexfrihet på att börja tidigast 6 o senast 9 och så får vi inte sluta innan 15. I höstas när jag jobbade heltid jobbade jag 7-16 o jobbade in så jag kunde sluta 15 på fredagar. Är väldigt nöjd med mina tider o den frihet jag har i mitt jobb. Mathias har ju egetföretag så han jobbar olika varje dag o efter behov!!

    SvaraRadera
  4. Deras pappa lämnar på dagis och jag hämtar dom strax efter tre.
    Men om jag ska lämna så blir det vid sex när de öppnar och jag börjar en kvart senare :-)
    Här hemma finns det rätt många "dygnet-runt-förskolor". Jag praktiserade på ett en gång, supermysigt. (fast inte för den lilla-lilla tjejen som var där i flera dagar i sträck, jämt. Mamman var flygvärdinna och farsan pilot. Varför barn då menar jag?!)

    SvaraRadera