onsdag 23 mars 2011

Det fanns ett rum!


Puh!

Nu är bara frågan.. hur länge får det vara städat?

Idag så ville jag verkligen inte städa barnens rum. Jag tycker det är dax för dom att få lära sig, mycket för att jag aldrig tror att dom inte kommer att sluta stöka ner så förbaskat mycket annars!
Mille han kämpade på och försökte verkligen. Julle han började leka med det första och det andra.

Till slut gav jag upp och började städa i alla fall! =(
(Mest för att jag hade städat resten av huset och inte vill att deras damm och skit ska smyga sig ut!)

Jag skulle så gärna vilja att dom skulle få ha varsina rum. Jag vet att Maximilian vill hålla i ordning men samtidigt kan jag se paniken i hans ögon över att få göra allt själv medans dom varit två med och stöka ner.

Hur gör era barn? Curlar ni dom eller städar dom själva?
Få dom mutor? (Månadspeng)
Delar barnen rum? Hur gör ni då??

Kom igen nu!!

3 kommentarer:

  1. Det varierar väldigt, ibland går det snabbast och enklast om jag städar själv när tösa inte är hemma, ibland hjälps vi åt vilket tar lång tid, då hon måste dubbelkolla vart jag lägger allt. Ibland plockar hon undan själv, med TV på så det tar extra lång tid och aldrig blir klart :P

    SvaraRadera
  2. När de var små så delade grabbarna rum, de hade ett lekrum och ett sovrum, de ville inte sova själva så det blev ett bra alternativ att ha så =)

    Städningen har jag alltid krävt att de ska hjälpa till även om jag gör det mesta, men de ska hjälpa till!
    Lilly älskar städa sitt rum....än så länge, så fort jag säger att jag ska städa så springer hon in på sitt rum och städar där =)

    SvaraRadera
  3. Vilket fint barnrum och underbar matta!

    Min tjej städar mot veckopeng. Fungerar bra tycker jag, men hon är snart 7 år. Grabben på 4 år brukar också städa bra mot veckopeng, men inte varje vecka.

    SvaraRadera