torsdag 24 mars 2011

God morgon underbara sol!!

Vilket härligt väder vi har ute idag! Kan man annat än att le?

Idag så frågade jag Mille vad han ville göra? "Spela spel!"
Han har bett om detta flera gånger den senaste tiden och jag tycker det är synd att vi inte spelar oftare med honom. Så idag blir det lite memory och kanske lite kortspel.
Men han ville oxå berätta för mig att han helst ville spela med ALLA som bor i huset. Alltså även pappa.
Så imorgon efter jag jobbat klart (jobbar till 18.30) så ska vi ha en riktig Fredagsmyskväll! Utan Tv! En stund i alla fall...


Vad tror ni vi tittar på här? Jag, ch och Mille. Och.. vart är Julle?

Varför är man så tv-fast? Har ni lätt för att stänga av tvn och umgås istället? Detta är alltså något som sällan händer här.
Jag längtar till att vi ska åka till Gran Canaria så att vi kan sitta och spela kort på kvällarna.. men ska man behöva åka flygplan i fem timmar för att kunna spela lite kort?

Nej.. lite ändring få det allt bli!

1 kommentar:

  1. Här blir det mycket tv på vinterhalvåret men under sommaren så är tv:n nästan aldrig på, då är vi oftast ute tills det är läggdax och det blir även att man spelar lite mer kort och yatzy, det brukar jag och Tom sitta ute på kvällarna och spela. Men visst är det konstig att vi inte stänger av tv:n oftare under vintern och spela lite mer spel...det händer ju men som sagt var inte allt för ofta.
    Kram

    SvaraRadera