onsdag 2 mars 2011

Det gamla hedliga sättet.

Tro inte nu att jag är någon hurtig mamma som gör precis allt själv, ordentligt och enbart på ett duktigt sätt! För det är jag absolut inte.

Vi blev snabbt beroende av walkietalkie (babyvakt) Fanns inte för 20 år sedan!
Vi var storförbrukare av våtservetter. Fast att mamma hatar dom. Tvål och vatten räcker! (Tycker hon ja!)
Vi förstod fort vilken underbar barnvakt tv:n kan va! (Ibland fööör underbar)
Vi FÖRSTÅR vilken underbar barnvakt datan kan va! (Trots prislappen och ömtåligheten!)
Vi försökte med gåstolen. (Vilket ingen av pojkarna brytt sig om så den blev roligast att leka med när dom var äldre!)

Så vi var inga hurteföräldrar. Vi var vanliga föräldrar som gärna tar till lite bra nya hjälpmedel!
Men så såg jag detta!!!;


Vad är detta för något???

Hade jag köpt en sådann så hade verkligen mamma sagt upp sitt "stolta-mor"-kontrakt med mig!
Tycker ni att något sånt här behövs?
Ibland undrar man med dagens utveckling om barn kommer att kunna gå om 20 år? Eller kommer det då finnas automatiska gåstolar med inbygda chip som gör allt åt dom?? Hmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar