tisdag 15 mars 2011

Lite orolig.. =(

Julle har under en veckas tid nu kanske endast 2-3 gånger med långa mellanrum sagt att han har ont i magen. Första gången så stod jag och tränade och han blev lite nojjig och sa att han hade ont. Jag bad honom dricka lite vatten och sen sätta sig ner och vila. Han gjorde det och sen gick det över. Men så har det kommit tillbaka någon gång då och då. Men inte ofta och inte längre eller med akuta smärtor.



Ikväll när han skulle göra sin vanliga kvällsbajsning så kom avföringen ut svart!!
Han har ju inte ätit blodpudding eller liknande.. (Han äter inte heller järntabletter som jag av egen erfarenhet vet att man kan få svart bajs av!)
Så nu är jag ju lite orolig om han kanske har något sår i magen eller liknande!
Någon som varit med om liknande?



Hans "avföring" har ju varit normal fram tills ikväll.. =(
Om det är liknande imorgon så får det bli ett samtal till vc. Jag är den som väntar länge innan jag ringer doktorn men tror inte man ska vänta för länge med sådant här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar