torsdag 10 mars 2011

Stackars Bullen!


Detta är en snäll bild men visar ändå.
Han blir så röd och torr runt hela munnen. Även torr på händerna- Vi smörjer och smörjer men det hjälper knappt. Igår fick han lite ketchup på maten men den villa han ha väck fort.. det sved för han! =(

Jag har själv aldrig haft problem med torr hud men vet två tjejer som kämpar för sina stackars händer under vinteråret och det ser absolut inte roligt ut!

Jag får bara hoppas att han får lite "fetare" hud!!
(Psst.. det under ögat är "bara" rivmärke från storebror!)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Inte kul med torr hud, Tilde blir alltid jättetorr runt läpparna på vintern. Det ser ut som en extra underläpp och hon tycker att det är jättejobbigt. Men nu kommer ju snart våren så vi får hoppas att det blir bättre då.

    Jag såg att du länkat till min blogg. JÄTTEKUL!!!
    Jag lovar att länka tillbaka när jag fått tummen ur och skaffat mig en länklista, vilket jag tänkte skulle bli SNART!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Usch, stackars Julle...jag vet precis hur det är :( Har ni testat att smörja med Inotyol? Meja är ganska torr i ansiktet men den salvan hjälper en del ialla fall. Tyvärr verkar det ju inte finnas nåt som hjälper mina stackars händer :(

    SvaraRadera
  3. Vi fick ta våran lilla till doktorn.. Fick två krämer, med hydrokortison. En mildare och en starkare till det värsta. Det har blivit bättre =)

    SvaraRadera