tisdag 29 mars 2011

Mat i massor!

I Lördags lagade Ch storkok. En köttfärslimpa och flera olika sortes pannbiffar. Mina favoriter var utan tvekan några med kapris och rödbetor i! Biff alá Lindström.. eller nått!

Självklart blev det en massa över så idag kunde vi njuta av dessa goda biffar oxå.
Till mig kokade jag lite morötter, palsternacka och rotselleri. (Det jag hade hemma!) Gick jättebra. Pojkarna stekte den "gamla" potatisen.



Nu är vi jättemätta allihopp och snart ska vi bege oss till Vaggeryd. Julle ska besöka tandläkaren.

(Direkt efter maten så kom Julius med sitt "jag har ont i magen!". Något måste det vara! Hoppas doktorn hittar ett enkelt svar!)

2 kommentarer:

  1. Dricker han mjölk till maten? Tänkte om det är mjölken han får ont i magen av.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej.. sällan! Jag kände så med.. men han drack ingen mjölk till maten och han tog heller ingen sås.. Han drack äppeljuice och åt biffar, morötter, potatis, smörgårdsgurka! Det enda är ju ströbröd (mjöl) i biffarna annars är det ju knappt det.
    Han klagade på magont hemma hos mamma oxå när vi fikade. Då hade hade han knappt ätit mer en en kaka. Men så fort kan väl inte magontet komma? Förhoppningsvist så är det något virus eller något med skörtlarna som din syster skrev! Bara vänta och se vad herr doktorn säger!!

    SvaraRadera