torsdag 3 mars 2011

Dagens shopping. ..

.. . gick jättebra!

Jag hittade det jag skulle och lite till.

Bland annat skulle jag köpa kläder till min återträff som är om 2 veckor. Detta är bland det svåraste jag vet. För ni känner mig nu va? Hur mycket jag kan om mode och sånt.
Antagligen ser jag ut som en tjock upplåst badboll eller så blir jag helt enkelt en tant!

Jag gick i mina vanliga klädaffärer. Hm, Lindex och Åhlens. (Jag dras till affärer där det är fler kunder, där det hänger stora Rea-skyltar och där expiditerna inte går för nära. Jag skäms. Jag vill gömma mig i mängden!)
   Men i dessa tre affärer fanns det ingenting som utbrast fest! Ingenting. Bara vardag.
På väg att ge upp så slank jag in i en mindre butik. Vero Moda.
Jag tittade lite. Fann inget där heller.. direkt.
Men som kom en jättesöt expidit fram och frågade mig om jag ville ha hjälp. I vanliga fall hade jag sagt "nej tack, jag bara tittar lite!" men jag kände nu att det fanns inte tid för det. Så jag tog emot hjälpen.
Hon var jättesnäll och letade upp något som;

1. Skulle passa mig.
2. Jag inte skulle se tjock ut i.
3. Som inte skulle skrika tant!

Detta blev det;


Korall ska färgen vara och jag skulle tydligen passa i det med mitt mörka hår. Bildern blev skitdålig men här ser ni klänningen lite bättre;

Där ser ni mer den exakta färgen.
Den svart skjortan älskade jag. Den kommer jag nog kunna använda till allt!!

Nu ska jag bara hitta ett par svarta pumps sen är jag redo!! Eller vad tycker ni?

1 kommentar: