fredag 18 februari 2011

Baka, baka!

Idag ska vi försöka baka lite till. Tänkte mig lite dumlekakor och självklart mina supergoda Snickerskakor. Nästa lediga dag få det bli bullar!!
Nästa Lördag är det Maximilians fördelsedag och vad jag vill bara bjuda på hembakat.

Maximilian vill ha en grön tårta. (Med andra ord så måste han ju mena en prinsesstårta)
Jag vill så gärna göra den själv. Vill att mina barn ska växa upp med en bullmamma! (Som jag fick)

Ch tycker vi ska köpa ett par frysta tårter men det svider i mig. Man gör inte så.. =(
Jag har en kompis med som gör fina tårter. Bra att ha som reserv.. =))



Maximilians första tårta. Jag och Ch gjorde var sin. Enkla, lagom goda! Inga mästerverk!

Maximilians andra tårta! Vilket jag hade glömt! Jag har ju gjort en prinsesstårta förr! Då ska jag nog klara av det igen! BÄTTRE!!

Maximilians tredje tårta. Klart den finaste. Men köpt.. =(  Jag svek mig själv detta år!


Hur gör ni vid kalas.. bakar ni allt själva?

2 kommentarer:

  1. Duktig du är Evelina!!
    Tack söta för din kommentar! De glädjer mej sååå mycket!
    Nej jag ör en mamma som inte bakar mina egna tårtor... Beställer mina;-) Och barnen är överlyckliga över det!!;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Karamellfärg i grädden annars, går alltid hem =)//Mari

    SvaraRadera