tisdag 8 februari 2011

Snål?

Jag har en egenskap som nog skiljer sig från dom flesta. Detta gäller lika väl mig själv som med mina barn.

Jag har aldrig förstått mig på "märkeskläder"!
Som alla vet så älskar jag Ullared. Varför?
Därför att man kanske kan få 5 par byxor och 7 stycken tröjor till samma pris som en märkeströja.
Därför att barnens gaderober kan fyllas på utan att man blir urfattig...
   Jag vet att kvaliten där absolut inte är den bästa. Men ungarna växer och jag (tjejer) köper väl gärna kläder lite oftare??

Idag så skulle vi kika på jackor till pojkarna. Några snygga jackor som dom kan bära under våren som snart kommer till oss. Men en jacka för 499:- till en pojke som snart växt ut den tycker jag är för mycket!
För oss handlar det om 1000:-. För ett par jackor??
  (Nu kommer Ullared-Evelina in igen men för 1000:- kan jag få en hel ny gaderob på Ullared!)

*dubbelfniss*

Jag vet att för många så är kläder en livsstil, en hobby och ett stort intresse. Jag har ju andra intressen men för mig har jag aldrig varit bra på kläder.

Vad tycker ni? Lägger ni halva lönen på kläder??

3 kommentarer:

  1. jag älskar både kläder och skor men köper väldigt sällan grejer som är speciellt dyra. jag älskar hm! och rea såklart :) sen handlar jag en del på tradera för där finns det massor man kan köpa som är helt nytt eller knappt använt till väldigt bra pengar :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag lägger nog lätt halva "lönen" på kläder, några tusen i månaden ialla fall. Men som du vet är det ju min lilla hobby och jag äääälskar kläder :) Jag vågar inte räkna efter hur mycket barnens kläder är "värda" :).
    Fast sen beror det ju på hur man ser det, jag säljer ju det mesta vidare, som te.x häromdagen sålde jag ett par av Liams byxor på Tradera, dom kostade 400 kr nya och jag fick 312 kr för dom, så egentligen har dom bara kostat mej 81 kr, det är billigare än Ullared ;)

    SvaraRadera
  3. det finns snygga och billiga kläder i andra butiker än bara ullared... hittar alltid massvis med fynd på till exempel hm, snygga kläder med. ullared, njaeee, hittar aldrig nåt snyggt där. bara snygga inredningssaker =)

    SvaraRadera