måndag 28 februari 2011

God morgon!

Sitter och myser framför soffan. Rasmus på Luffen spelas i dvd:n men inga barn tittar. Dom bygger med lego istället. Lego är väldigt bra. Dom får koncentrera sig medans det blir tyst och lungt för en annan.

Värre är det när dom vill spela. Mille fick en gitarr (leksaks) av oss, trumset (leksak) av ena brodern. Så i mellan åt är det inte lugnt här hemma. =)

Inatt så sprang Maximilian och ropade efter pappa. Jag vaknade av det och fick ropa tillbaka honom till sängen. Han var helt vaken och han var så säker på att han hört pappa i köket. (Ch är uppe i Huddiksvall så det visste jag att han inte var!)
Mille måste ha drömt... eller tror ni vi har spöken i huset?

Jag började grubbla rätt så fort. "Har jag låst dörren?" "Var det någon inne på riktigt?"

Man har ju hört om alla inbrott som nu sker när dom inneboende är hemma och sover. Men värsta madrömmen är nog att någon psykopat ska bryta sig in och ta mina barn ifrån mig. Likt det som hände Max och Saga i Arrboga. Usch!! Som tur var så var det ingen... och låsa dörren skulle jag nog aldrig glömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar