tisdag 22 februari 2011

Dumlekakor!

Superenkla. Och förmodligen supergoda. (Tror det eller ej.. men jag har inte provsmakat än.. dom får vara ifred tills på Lördag!)

OBS!!!!!! Varning; Detta är EJ ett GI-recpet!! Man går EJ ned i vikt av dom!! Tyvärr tvärt om...



Dumlekakor; (24 stycken.. jag körde dubbel sats såklart!!)

200 gram Margarin. (Här läste jag av någon att man promt skulle ha Smör! Men det rekommenderar jag verkligen inte. Svårt att röra ut med sockret och bara dyrare!)
3 dl mjöl.
1 dl socker.
1 tsk bakpulver.
Dumlekolor.
Noblesse. (Rosa orginal)

1. Blanda ihop margarinet och sockret. Häll i mjölet och bakpulvret. Låt degen stå kall i 30 minuter. (Detta missade jag.. undra om vi kan äta dom ändå?)
2. Rulla ihop degen och dela den i bitar. 24 bitar då om du ska ha 24 kakor! ;)
Lägg dessa i aluminiumformar. Tryck i en halv dumle i varje.
3. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i cirka 10 minuter.
4. Ta ut kakorna och lägg en noblesse på varje. Ställ in i kylen. (Mina fick besöka frysen.. hoppas det går det med!)

Jaja.. ät och njut! Men som sagt... man kan gå UPP i vikt av dom.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar