lördag 26 februari 2011

Grattis MAXIMILIAN!!

Idag är det för 4 år sedan som jag fick träffa min första son.


Då var han så liten. Endast 46 cm lång och vägde 2880. (Eller han var 48 cm lång för dagen efter kunde dom dra ut benen lite mer. Typiskt säte)

Han var från första början kvällspigg. Varje kväll bestod av vaggande på en skrikande unge. Men så fort vi la oss i sängen med honom så somnade han. Och sov gjorde han. Vi kunde ligga till sängen till 9-10. Det var lyx det!

Smart är han min lilla älskling. Som 1-åring visade han sin ålder med ett finger. Han lärde sig räkna innan 2-årsdagen.
Idag skrivar han Mamma, Max, Mora Träsk, Pappa, Emil, Mormor, Farmor och Farfar. Dom första 6 orden skriver han helt utan hjälp.

Maximilian är den som vill stanna inne och pyssla. Han är inte mycket för att vara ute i kylan. Han är så duktig på att städa efter sig och jag kommer nog aldrig behöva be honom att hålla reda på sina saker.
Bäst vore om killen kunde få ett eget rum. För det tror jag han behöver i mellan åt.

Min duktiga fina Maximilian.
Grattis på 4-års dagen!


2 kommentarer: