fredag 18 februari 2011

Fredagsmys med min stora plonk!

Min älskade Maximilian som varit så arg på sista tiden har nog bara varit trött på att få slåss om uppmärksamhet tillsammans med sin lillebror.
Själv är han underbar.... och så mysig.

Julle somnade i soffan ikväll. Jag har jobbat och Mormor har varit barnvakt. Men Mille kämpade för att hålla sig vaken.
Nu sitter jag här och han sitter jämte och fyller i sin almenacka med alla födelsedagar. Min duktiga kille.
För skriva kan han. Nu skriver han MAMMA nästan helt utan hjälp. Och han försöker så mycket.

Jag tror att vad min kille skulle behöva är ett eget rum! Med skrivbord och egna saker. (Musik och pyssel)
Han skulle behöva kunna stänga sig inne ibland. Och framför allt få hålla sitt rum fin städat.
Han är så duktig och plockar alltid undan efter sig. Vi städade deras rum i Onsdags och tror det eller ej men rummet ser fortfarande städat ut! (Jag har varit där lite idag.. men men...)
Så sa Mille nyss till mig;

"Mamma, jag tror vi ska hålla det städat nu i flera veckor. Då får inte Julle stöka ner!"

Som sagt. Ett eget rum! Eller ett eget kryp in...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar