torsdag 24 februari 2011

Ge mig semester!


Utan barn. Utan fruktpallar. Utan dammtussar. Utan män.

Någon gång i min framtid ska jag härma min älskade föredetta arbetskamrat Ullis. Jag ska ta en vecka Semester. Tvinga med mig 2-3 tjejkompisar. Packa ner ett par hygeinprodukter och lite kläder och sen bara åka. Åka dit bilen bär oss... Helst upp till Kiruna men lika gärna till Malmö. Men helst Kiruna. Deras dialekter är lite bättre.

Lite crazy, lite galet.

Mitt geografihuve är inte det bästa heller. Det längsta jag har nått är Gävle och då har jag en sambo som åker förbi Gävle 5 gånger i månadern utan att blinka.
Jag skulle inte kunna peka ut vart Dalarna ligger. Eller värmland. Åååhhh.. jag vill åka till Dalarna, eller Värmland! Jag vill se mer. Tur att jag har 75 år kvar att planera ut mina resor.

Snart blir det ju semester. Utan fruktpallar och utan dammtussar. Men med barn och med män. Men vad gör det? Männen kan ju passa barnen så kan jag vara bara jag! Kanske en dag?

2 kommentarer:

  1. Bara packa väskan o åka till Dalarn, så lång är det inte;-)
    Puss på dej härliga du!

    SvaraRadera