fredag 11 februari 2011

Svar på tal! [eller frågor kanske]

Nästa gång jag kör frågastund så vill jag ha fleeeeer! Ni är nästan 100 personer varje dag som läser min blogg (alla lika viktiga) men kom igen! ;) Tack till er som frågade och här kommer svaren;

Hur bra trivs du i "skogen" från 1-10?
Jag trivs kanske en 5! Det är ju ingen hemlighet att jag ser mig själv som ett asfaltsbarn.. =(

Skulle du vilja flytta till Skillingaryd eller vaggeryd istället?
Är ju en inbiten Vaggerydsbo. En gång Vgd-bo alltid Vgd-bo sägs det. Men ändå känner jag så starkt inom mig att det är Skillingaryd jag vill bo i. Jag har ju mamma, 2 bröder och mina trogna tjejkompisar i Vgd. (inte alla men några). Men sen bor ju pappa i Skillingaryd nu och min äldsta bror bor lååångt ut i ingenstans.
Jag har träffat nya vänner i Skillingaryd och jag jobbar i Skillingaryd.
Dessutom så gillar jag Skillingaryd för den gemenskapen som finns där. (Eller som jag i alla fall målat upp ska finnas där!)
Så för att göra svaret kort; Skillingaryd!

Varför flyttade du ut i skogen??
Jag flyttade ut hit för att min stora kärlek ville det. Det är här som han är uppvuxen och även om jag absolut inte ville från början så var det nu eller aldrig. Han var värd det! =)

Första kyssen hur va den?
Haha... pinsam. Vi körde våra huvén åt samma håll till och börja med innan vi fick in galoppen. Men jag var så kär... så kär som en 12-årig tjej kan blir. =)

Trivs du med ditt liv?
Ja! Absolut. Och livet har så många fler överraskningar. Mycket mer vill jag men herregud. Inte kan allt hända nu! Vad ska hända då dom resterande 75 åren?

Är ditt liv i dag som du hade föreställt dig?
Ja. Jag skrev en bok när jag var 17 om hur jag ville ha det när jag är 27. Ska bli kul att läsa och jämföra om ett år. Vet att jag vill vara gift då med. Med vem? Jo självklart Ch. Han är min första och största kärlek!
 
Om du fick ändra på en sak med ditt liv, vad hade det varit?'
Utan tvekan; Gymnasiet. Vilket jag ångrar så fruktansvärt mycket. Jag var 17 och dum. Visste inte vad jag ville läsa och började praktisera på Hemköp. (Då Samuelsson) Jag fick ett vikariat. Jag fick lön. Jag blev fast... Idag kan jag men båda tid, ekonomin och lusten är för långt borta. =(

Hur gamal var du när du flyttade hemifrån?
Jag var 18. Hade precis fått jobb och flyttade till en lägenhet. Min första Lya. I Skillingaryd dessutom. Men då trivdes jag inte alls. 2 månader blev det sen tog jag över brosans lägenhet i Vgd. Trivdes bättre.. men fick inte ekonomin att snurra och flyttade hem igen. =(

Flyttade du ihop med Christoffer direkt eller bodde du själv först? (tror jag vet svaret men är inte 100% säker) ;-)
Det jag skrev onav var något som jag gick egenom själv. Fast Ch var min pojkvän då. (Han gjorde lumpen det året!) Efter att jag flyttat hem igen så tog det till att jag var 21 år gammal tills jag flyttade igen. Då med Ch! =)

Vilka länder har du varit i?Hmm... Turkiet. Spanien. (Spanien 2 gånger med buss.. med andra ord så åkte vi förbi både Tyskland och Frankrike=)) Danmark och Norge. Snart Gran Canaria... =)

Om du fick välja precis vilket jobb som helst, vad skulle du välja då?Journalist. Älskar att skriva, fota och interljuva. Vara på resande fot! Men då skulle jag behöva få bättre mod och bli bättre på grammantiken... ;)

Om du var tvungen att välja mellan inga fler barn eller trillingflickor vad skulle du välja då? :-D
Utan att blunda... trillingarna så klart! Tänk vad underbart? Kanske inte dom första åren men resten!!
Tack till er som frågade. Hoppas ni blir nöjda med era svar..! Nu ska jag soooooova! Zzzzzzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar