torsdag 17 februari 2011

En dag med mys!

Fast att barnen verkligen kan driva en vansinnig så stortrivs jag med ett par lediga dagar.
 Igår städade vi. Det behövdes och jag trivs verkligen bra hemma nu. (Känslan av rent!)
Idag började vi dagen med ett besök hos mamma. Svärgeskan Fanny var oxå där med sina underbara ungar. (Mina brorsbarn!)
Sen försökte vi handla. Jag och mina två skapelser. Även om jag som är kassörska borde veta en massa tips för småbarnsföräldrar som handlar med sina ungar så har jag ingen aning. Dom sprang, dom drog i knäckebröd, dom försökte skjäla godis. Dom gjorde allt! Utan att vara snälla mot mig.. som vanligt så blir belöningen på det Tuggumi! (Belöningsdax?) Tuggumi så dom sitter stilla i 2 secunder på en bänk så jag kan slänga ner mina varor i kassar i fred!

Efter detta åkte vi hem. Träffade mannen i huset ett par timmar. För att sedan vinka av honom igen.. =(
Tillslut så gjorde jag och Maximilian syltgrottor! (Någon GI-kaka blev det inte... hade ju typ ingenting hemma!)

Maximilian fick själv göra sina kakor. (Jag gjorde degen och skärde upp bitarna, men han fick platta, trycka hål och placera sylt!)

Så duktig! Verkligen bra kaka att baka för nybörjare. (Typ som mig ;)

För att Julle oxå skulle få göra något "stort" så fick han diska farmors disk! Härligt med barn som faktist inte vet vilka sysslor som är roliga och vilka som är tråkiga! =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar