tisdag 22 februari 2011

Bakning + mig = åt skogen!

Först var det dumlekakor. Nähä.. inte tillräckligt med mjöl hemma. Handlade mjöl.
Sen bullar. Nähä.. inte tillräckligt med mjölk eller med formar hemma!

Så idag ska allt handlas och ikväll ska det bakas. Grrrrr... jag ger mig inte!



Min älskade mamma som är en van bullmamma med kökmottot; "Man tager vad man haver!" gav mig tips till bullarna.

Kringla dom istället så behöver du inga formar.
Spä ut mjölken med vatten.

I samma veva som jag pratade ut om bullarna med mamma så råkade jag högt säga ;

"Nä.. ingen grädde, ingen matlagningsgrädde.. bara en gräddfil! Som gick ut den 15/2.. den slänger jag!"

Mamma blir ju nästan galen på sånt. Jag kunde ju ha luktat på den och använt den till bakningen!
   Jag älskar min mamma för hur hon är. Och någon dag ska jag oxå vara lika vågad i köket.
Jag känner bara.. jag vill kunna baka bullarna efter receptet (baksidan av mjölpaketet) först ett par gånger innan jag vågar testa!

Hur är ni i köket??

1 kommentar:

  1. Jag är absolut ingen bullmamma och bakar bara när det är något speciellt. Är inte så förtjust i kakaor överhuvudtaget (och bra är väl det i och för sig...hihi)

    SvaraRadera