onsdag 26 januari 2011

Gammal omodern skogsjänta!

Ruggig, oteknisk och fruktansvärt omodern. Sa jag omodern??

Jag blev aldrig modern idag. Fast att jag fick min Iphone.

*Först sätter jag i telefonen i laddaren. Nya telefoner ska ju ALLTID laddas i typ tusen timmar innan man får börja pilla... Nej, nej, nej.. inte Iphone. Det är nya tider nu. Iphonen kommer färdigladdad! Suck..

*Okey.. jag listar ut hur man får upp hållaren till Simkortet men upptäcker ytterligare en sak. Mitt gamla, omoderna simkort är för STORT! Nu ska det tydligen vara minismå microsimkort! =(
   -Jag läser på internet. Hmm.. en massa har faktist själva klippt lite och det har funkat. Kanske jag borde.. eller kanske inte! Om jag klipper fel?? Vad gör jag då?? Mitt ute i skogen.. ingen telefon! (Ch kör resor och hemtelefon har vi så modernt avskaffat!)
   -Svärmor kommer in och berättar att dom fixar det jättesmidigt i Värnamo. Börjar planera en lite tripp imorgon efter jobbet. Med en trött mig och två trötta barn...
   -Ringer Telia! (Smart dra va?) "Jaja.. vi skickade SIM-kortet idag.. du får det snart!"

Okey! Så nu sitter jag här. Med min älskade nya moderna Iphone liggande i köket utan att jag kan göra något... DUBBELSUCK!
(Tänkte jag kunde förbereda Itunes så länge. Men inte ens det fattar jag... )

Som sagt! En omodern, gammal, oteknisk skogsjänta! =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar