söndag 30 januari 2011

Sjuka barn...

...om och om igen!

Jag som alltid skrytit över att mina barn alltid är så friska. Nu känns det helt tvärtom. Varför just nu för? Mina barn går före allt men just nu så trivs jag så bra på jobbet när jag får vara i min favoritavdelning Frukten och jag vill inte alls vara hemma.

Nu är det Milians tur. Om han är sjuk imorgon vet jag inte. Om han ens är sjuk nu vet jag heller inte.



Han har en fruktansvär retlig hosta och denna låter väldigt torr. Kan man jämnföra med rökhosta?
Och nej.. min 4-åriga son röker inte!! Men hostan är väldigt torr och "dammig"!
Varm är han oxå.. men det kan oxå vara resultatet efter ett par timmars hostan. Kämpigt ju!
Fick tipset att dom inte ska dricka varmt. Utan kallt och gärna mumsa lite på kall honung. Sagt och gjort så fick han sig en sked. Och jag tror det hjälpte. För nu sussar han så himla sött jämte mig..
Hä! En dag i morgon med... med eller utan sjuka barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar