måndag 10 januari 2011

Nu kör vi!!

Igår köpte jag mig en GI-tidning med en massa spännande recept i. För att lura Ch så la jag snyggt fram tidningen så han "råkade" börja bläddra i den. Och döm om min förvåning. Han tyckte det mesta såg gott ut. Jag trodde att han (som dom flesta männen) inte tålde Zuccini, Aubergin, Avocado, rotfrukter och annat gott. Men det gjorde han visst. Bara champinjoner han nekar för. Där ser man. Snart 9 år tillsammans men fortfarande en massa att lära sig om varandra.

Idag körde jag på första receptet. En korvgryta. Men paprika, lök, korv, grädde, aivar relisch och annat gott. Jag blev mätt (trodde inte man kunde bli mätt utan potatis, ris eller pasta!!) och ungarna tömde sina tallrikar. Så gott var det!!

Apropå att äta. Mille har matvägrat under helgen och haft en feber som kommit och gått.. fram och tillbaka.
Jag fick snällt stanna hemma idag och ta med mig killen till farbror doktor. Kändes nästan pinsamt. För helt plötsligt är febern helt borta. Han var lite svullen i halsen men inget mer. Känns konstigt att ens stanna hemma.. men men!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar