tisdag 18 januari 2011

Långt ner i hjärnkontoret..

... kom jag ihåg detta minne!

En rejäl läxa så säga!

Min bror hade en midsommarfest hemma i huset för många år sen. Skulle kunna tro att jag var runt 16. Han alltså 20... För mig var det första midsommaren som jag "slapp" åka till landet och fick stanna hemma bland mina vänner. (Unf;are och allt.. ;) )
Självklart skulle vi inte ha någon fest... enligt kära mor och far.

Festen spårade ut som alla föräldrarfria fester gör. Det var roligt, dans, hångel, bråk och en massa annat. Roliga minnen som jag kommer att berätta för den som bjuder mig på vin men tyvärr inte öppet här.. =P

Dagen efter vaknade vi som bodde i huset och ett gäng som "somnat" på plats. Lugnt och sansat.
Tills telefonen ringer...

Pappa "Vi är hemma om cirka 20 minuter."

Alla fick panik. Dom hade firat midsommar i Tidaholm och vi trodde att vi skulle få dagen till all grovstädning.. men icke!
Tänk dig synen; 4-5 bakfulla män som ska städa ett hus på minst 160 kvadratmeter på 20 minuter. Vad alla slet. Blodet rann jämnlike med svettet.

Tills telefonen ringer 20 minuter senare.

Pappa "Vi bara skojjade. Vi är kvar här. Kommer hem i eftermiddag!"

Behöver jag tillägga att mina föräldrar förstått vad vi hade för oss kvällen innan?
Kan bara säga själv.. Jag kommer att göra detta på mina barn. Om det skulle komma tillfälle. För vilket gott skratt mamma och pappa måste haft. =)

2 kommentarer:

  1. Hahaha....den va riktigt bra!!! Den ska jag absolut köra med mina pojkar (Fast dom kommer väll aldrig att ha fest hemma? ;-) )

    Kram

    SvaraRadera
  2. hahahahahahahahahahhahahahahahahahah! klockrent!
    Puss Lisituss

    SvaraRadera