tisdag 25 januari 2011

Kvinnor och män!

Visst är det konstigt.

När en kvinna/tjej är sjuk så ska hon ändå kunna vara heltidsmamma, jobba, diska, tvätta, städa och ta hand om sin man.

När en man/pojke är sjuk så, så, så... är han såå sjuk!

Igår ville jag ha en sjuk eftermiddag. Jag behövde vila. Jag kände att febern var och knackade på dörren, ryggen värkte och en stor förkyldning låg helt över mig. Näsan rann, jag frös och allt var bara för hemskt!

"Älskling ; Jag har skärt mig i tummen, kan inte du skära grönsakerna?"

När den repliken kom så sov jag i stort sätt.
"Snälla, jag mår inte bra.. släng på ett plåster."

Efter lite tjurigheter så slet jag mig upp ur soffan.. okey.. jag var väldigt tjurig!

"Jaha, vad ska jag göra nu då?"
"Äh.. jag gjorde det.. visste inte att du var dödsjuk!"

Jag hade aldrig sagt att jag var dödsjuk.. bara lite sjuk.. och ville vila lite! Värt att tillägga med är ett han klockan 17.30 igår åkte iväg på sin tur till Huddiksvall så jag visste att resten av barn och huset skulle jag ändå få sköta. Hmmmmm!

Att som mamma få ligga ner i soffan och vila är inte alltid så lätt! Bara hos oss det är så? Har en känsla att det är så överallt.

För män vet ju; att vi kvinnor ska ju inte snacka om och föda barn jämfört när en man är förkyld. Buhu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar